Gedser Fuglestation Blog
Her på Gedser Fuglestations blog bringes korte nyheder i dagbogsformat om hændelser på fuglestationen.
Yellow in the nets and Honey at the tip
Ringmærkningen : En dag uden regn, men med nye fugle. Efter at have åbnet nettene, hørte jeg en ny lyd i krattet. Selvom solen endnu ikke var stået op, kunne Gulbugen(Icterine Warbler) ikke vente med at annoncere sin ankomst. Der sad en glad gul fugl og sang lige op af et af nettene. Årets 3 første Gulbug(Icterine Warbler) blev ringmærket i dag. Men også årets første Grå fluesnapper(Grey Flycatcher) og årets første Rødrygget Tornskade(Red-backed Shrike).

Trækket på Odden : Despite the forecast being quite pessimistic about today's weather, the sky was clear and bright this morning. Seeing the sun always enlighten my mood, which is good when there is almost no birds to see.
I finished the count in good company, as Anne-Marie joined me at the tip. We were talking about the 100 Honey Buzzards (Hvepsevåge) seen yesterday at Bøtø, when she pointed out a bird over our heads. A quick look, and just like that : the first Honey Buzzard of the season !
Se alle dagens observationer ved Gedser Odde i DOFbasen.
Folk på stationen: Cyann Ménard, Sjoerd van Baal, Joakim Dybbroe, Kate Dybbroe, Anne-Marie Reith

