Gedser Fuglestation Blog
Her på Gedser Fuglestations blog bringes korte nyheder i dagbogsformat om hændelser på fuglestationen.
Varmeste dag og blog tilbage
Ringmærkningen: Der har i nogle dage ikke været blog da der har været tekniske problemer, men nu skulle det fungere igen.
Til i går blev der efter sidste blog ringmærket 71 fugle, og aflæst 40.
Sjoerd som har været her siden februar tog hjem torsdag morgen.
Sjoveste var 2 nattergale, hvilke er de 2 første for i år. Der blev ikke fanget nogle i forårssæsonen. Begge de ringmærkede var 2k fugle(født sidste år).
Også 2 nyudfløjne sortstrubet bynkefugle blev fanget, her under er den ene.

Til morgen blev der ikke ringmærket på fuglestationen, da jeg var inde i Gedser by hvor Kenneth bor og var med til at ringmærke i hans have. Kenneth har tidligere haft en B licens, men da han ikke havde ringmærket i nogle år måtte han starte forfra. Han har så gået sammen med Louis det sidste år, og i dag fik jeg set om hans håndtering osv var god og da den var det er han nu klar til at få sin C licens.
Efter Kenneth var jeg ude på Odden et par timer hvor Louis også var. Der trak en del mursejlere og flere kom meget tæt på så det var ret imponerende at se. Ved 11 tiden kunne jeg dog ikke klare mere varme så der måtte jeg tilbage til fuglestationen og søge skygge.
Pt er her 27.9 graders varme(klokken 18.00) men det føles allerede køligere end tidligere.
De lover regn i morgen tidlig, så jeg må se om det kan lade sig gøre at ringmærke.
På stationen: Cyann Ménard, Henrik Jørgensen

